NDBs årsmøte 2023

Årets årsmøte i NDV finner sted 4. desember på innbyggertorget i Alna bydelshus mandag 4. desember fra kl. 18 til 21. I forkant av årsmøtet inviterer styret til debattmøte om striden rundt Tore Strømøys nå sensurerte dokumentarserie «Ingen elsker Bamsegutt».

Mens NRK raskt ga etter for kampanjen mot serien og dens programleder, og Spleisen som ble startet for å hjelpe den uføretrygdede og strandede Jan Erik hjem fra Filippinene ble satt på vent, markerte initiativtakeren til Spleisen Liv Anne Aanestad Vold seg med å holde fast på sin støtte til medborgeren, og fikk gjenåpnet Spleisen.

Liv Annes Spleis for «Bamsegutt» har blitt en plattform for den brede folkelige støtten som Strømøys TV-serie har møtt, med over 15000 bidragsytere som til sammen har samlet inn nærmere fire millioner kroner.

Vi er glade for at Liv Anne vil innlede til dette møtet, om bakgrunnen for at hun opprettet Spleisen, og ikke som NRK og andre ga etter for den intense kampanjen mot den, og hva hun tenker om denne kampanjen og hva den forteller om demokratiets stilling i det norske samfunnet i dag.

Møtet vil bli ledet av Sigurd Lydersen, leder av NDB og initiativtaker til FB-gruppen Vi som støtter Tore Strømøy.

Siden det er begrenset med plasser på innbyggertorget ber vi om at de som er interesserte i å delta melder seg på via dette skjemaet, og venter på bekreftelse på fysisk plass:

Arrangementet vil samtidig bli overført på Zoom, og lenke til arrangementet vil bli sendt til alle påmeldte

Etter formøtet vil det bli gjennomført årsmøte i NDB, hvor alle registrerte medlemmer er velkomne. På årsmøtet vil følgende saker bli behandlet, jf. NDBs vedtekter:

1. Behandle årsmelding
2. Behandle regnskap i revidert stand
3. Behandle innkomne forslag
4. Behandle handlingsplan for neste år
5. Fastsette kontingent
6. Vedta budsjett
7. Velge:
a) Leder og nestleder/kasserer
b) 1 eller 3 styremedlemmer
c) 2 vararepresentanter
d) Revisor

Årsmeldingen og forslag til handlingsplan vil bli lagt frem på møtet. Velkommen!

For NDBs styre
Sigurd Lydersen, leder