Velkommen til årsmøte i NDB!

Velkommen til det første årsmøtet i Den norske demokratibevegelsen (NDB) mandag 24. mai fra kl. 19. Årsmøtet blir trolig avviklet digitalt. For å bli med på årsmøtet ber vi om at du fyller ut dette Google-skjemaet helst innen mandag 17. mai.

Forslag som ønskes behandlet på årsmøtet sendes styret innen mandag 10. mai på e-postadressen demokratibevegelse@gmail.com. Endelig saksliste vil bli sendt ut innen mandag 17. mai.

Det blir et formøte med innledning ved den iranske flyktningen, lokalpolitikeren og samfunnsdebattanten Reza Rezaee fra kl. 18. På bakgrunn av sine personlige erfaringer fra utlandet og Norge vil Rezaee snakke om hvorfor det representative demokratiet ikke er nok, og hvorfor et ekte levende demokrati trenger selvstendige og kritiske medborgere og demokratisk aktivisme. Etter innledningen blir det tid til spørsmål og diskusjon. Vi håper dette er av interesse, og at dere setter av denne kvelden til dette møtet.

For vedtekter og utkast til prinsipp-program til behandling på årsmøtet se https://www.demokratibevegelsen.no/om-ndb/.

1 kommentar til «Velkommen til årsmøte i NDB!»

1. Sigurd Lydersen Svar

Den norske demokratibevegelsen (NDB) inviterer til sitt første ordinære årsmøte, hvor alle medlemmer av NDBs forum på Facebook er velkomne: https://www.facebook.com/groups/1940056539470991

Møtet starter kl. 18 med en innledning ved den profilerte lokalpolitikeren og flyktning fra Iran Reza Rezaee, om behovet for og hvordan å fremme deltakerdemokrati i tillegg til det formelle representative demokratiet vi har i Norge, med mulighet for spørsmål og fri diskusjon. Selve årsmøtet starter kl. 19 og vil behandle foreningens prinsipp-program, punkter til et handlingsprogram og valg til styre for foreningen. Håper flest mulig setter av denne andre pinsedag-kvelden til dette viktige møtet, som finner sted på denne Zoom-kanalen:

For styret i NDB
    Sigurd Lydersen